Team Turkiye Motorsport
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Monitörler

4 posters

Aşağa gitmek

Monitörler Empty Monitörler

Mesaj tarafından Husnu Salı Ağus. 04, 2015 4:33 pm

Monitörler ile alakalı bilgili olan arkadaşlar özelikle yarış simlerine uygun olan sistemler ile alakalı birkaç kelam etseler ne güzel olur. Very Happy
Husnu
Husnu

Posts : 712
Join date : 29/07/15
Age : 40
Location : İstanbul

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Monitörler Empty Geri: Monitörler

Mesaj tarafından mrtsnr Salı Ağus. 04, 2015 5:23 pm

Simracing'de monitörlerin en önemli özelliği bana göre tepki sürelerinin düşük olmasıdır. Input lag denilen durum yaşanmaması için. Bunun yanında 3 monitörlü sistemlerde çerçevenin ince olması önemli. Bende ASUS VN247H modeli mevcut 3 adet. Alırken dikkat ettiğim özellikleri ince çerçeve ve tepki süresiydi. IPS almalı mıyım diye düşünüyordum ama çok da gerekli olmadığı sonucuna vardım Smile
avatar
mrtsnr

Posts : 18
Join date : 04/08/15

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Monitörler Empty Geri: Monitörler

Mesaj tarafından TTMTK Çarş. Ağus. 05, 2015 6:22 pm

Bugunku durumda alacagim monitör Asus Swift PG278Q olur. 144hz, 2K, 27" ve köselerinin cok ince olmasi kendim icin önemli noktalar. Fakat dikkate alinacak önemli nokta su bence, madem 144hz destekli monitör aliyorum, o zaman oyun ici fps'mde en az 200+'larda gezinmesi önemli cunku...maximum 200+'larda gezen fps ara-sira dusus yasasa bile 150-160'larin altina dusmez yani gözle görulur hicbir etkileme olmaz.
Bunun icinde su an icin en az 2 tane 980TI grafikkarti gerekiyor. Tabii ki oyundan oyuna fps farki olacaktir ama genel olarak okuduklarimdan ve arastirmalarimdan ögrendigim 144hz monitörlerin avatajlarindan faydalanabilmek icin yuksek fps sart.

Bu monitörun fiyati biraz yuksek ama en nihayet monitör her yil veya 2-3 yilda bir degistirilen bir donanim degil, bu yuzden almisken mumkun oldugunca ve ekonominin el verdigince en iyisini almaktir.

Bunun haricinde dikkatli olunacak baska bir nokta pixel garantisidir, satin aldigin monitörde pixel yanigi göruyorsan degistirebilme imkanin olmasi önemli. Bunu yazmamin sebebi bazi markalarda pixel garantisi diye birsey yoktur veya 2 pixele kadar, 3 pixele kadar garanti kapsamina girer...en nihayet monitöru pixel yanigi var diye geri göturdugunuzde malesef pixel yanigi garanti kapsamina girmemekte diyebilirler.
TTMTK
TTMTK
Admin

Posts : 774
Join date : 26/07/15

https://teamturkiye.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Monitörler Empty Geri: Monitörler

Mesaj tarafından Assasin_2015 Cuma Ağus. 21, 2015 6:04 pm

Söylenenlere katılıyorum.

En önemli, en olmazsa olmaz özellik INPUT LAG in olmamasıdır. Siz direksiyonu çevirirken hareket ekrana gecikme ile yansıyorsa, zaten oyun oynamak imkansız hale gelir.

Tepki süresi ile INPUT LAG bire bir aynı şey değildir aslında ama tepki süresi yavaş olan monitörlerin veya TV lerin genellikle INPUT LAG leride diğerlerinden yüksek olur. Tepki süresi yüksek monitörler hızlı geçişlerde gölgelenme, şaşılanma veya artifact şeklinde küçük görüntü rahatsızlıkları yaratabilirler.

INPUT LAG:Ekrana verilen girdinin görüntüye yansıması (Genellikle ekranın iç elektronik devre tasarımı ve görüntüleme chiplerinin kabiliyetleri ile alakalıdır.)
TEPKİ SÜRESİ: Pixel renk değerlerinin değişebilme hızı gibi düşünebiliriz. (Panel tipi ve kullanılan panel teknolojisi ile elektronik altyapı ile alakalıdır)

Bu noktada piyasada yaygın olarak TN ve IPS olarak iki tip panel tipi görmeniz olasıdır. TN paneller oyun için daha uygun tepki süreleri düşük panellerdir. Ancak görüş açısı IPS panellere göre daha dardır. Öte yandan IPS paneller, daha geniş bir görüntü açısı ve daha iyi resim kalitesi verirken, tepki süreleri daha yavaştır. Neyseki Racing setup larımız için FPS cilerin ihtiyaç duyduğu kadar elzem tepki sürelerine ihtiyaç duymuyoruz. Bu sebepten INPUT LAG yaşatmayacak her iki panel tipide işimizi görebilir.

Birde ekran tazelenme hızı (Refresh rate) var. 60Hz. 100Hz. 144Hz. vs şeklinde belirtilen hızlar. Bu değer ekranın bir bütün olarak kendisine iletilen saniyelik kare oranını görüntü olarak yansıtabilme kabiliyetini gösterir. (Panel tipi ve kabiliyeti ile alakalıdır.) Burada önemli olan örneğin oyun oynarken bilgisayarın ekrana saniyede kaç kare gönderebildiğidir. Bu açıdan bakıldığında yüksek refresh rate li ekranlar daha akıcı ve gerçek motion'a yakın görüntü sunsalarda, pratikte desteklenmeleri gereken altyapı yatırımı her daim yüksek olmak zorunda olacağından, günümüzde bile 60Hz lik paneller yeterince akıcı oyun deneyimi sunabilmeler ile gerek konsol, gerek PC ler için hala hedef değerlerdir. Hala pek çok oyun bugün 60 Fps kilidi ile geliyor. Tazeleme hızı ile bilgisayardan gelen kare oranı birbirini tutmadığında görüntüde yırtılmalar, tırtıklanmalar artar. Bunu önlemenin bir yolu oyunlarda V-Synch ayarını açmaktır. Ancak bunun Input Lag üzerinde olumsuz etkisi vardır. Bir başka yöntem ise hali hazırda son derece maliyetli bir yatırım olarak yeni nesil Nvidia Ekran kartlarında sunulan G-Sync teknolojisidir. Ancak bunun için monitörde de G-Sync çipi olması gerekir. G-Sync basitçe ekran kartından gelen kare sayısı ile monitörün tazeleme hızını bir birine anlık olarak senkron eder. Bugün 24" bir G-Sync monitörün fiyatı 2.500TL lerden başlıyor. Yani 3 lü setup için pek uygun değil.

Assasin_2015
Assasin_2015

Posts : 259
Join date : 31/07/15

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz