My Sim Cockpit(s) and more :D
+2
Husnu
EfkanBirkiye
6 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
My Sim Cockpit(s) and more :D
'DİKKAT, AŞAĞIDAKİ YAZI UZUN!'
Öncelikle herkese selamlar,
Belki TeamSpeak'e çok katılamıyorum ama her zaman takipteyim Bu aralar yeni bir sigma profil kokpit tasarımı üzerinde çalışıyorum(muhtemelen yarın çizdiğim modeli verip yapımını başlatacağım), evde modelleme yaparken şimdiye kadar kullandığım kokpitleri düşünüp bir derleme yapasım geldi.
Şimdiye kadar cidden çok fazla sayılabilecek kadar direksiyon seti ve kokpit kombinasyonu kullandım. Bu işlere ilk olarak GTR ile başlamıştım. O zamanlar lise 1. sınıftayım sanırım, bir arkadaşımın abisi Logitech MOMO ve GTR oyununu almış. Ben de o aralar Need for Speed falan takılıyorum Arkadaşım beni evine çağırdı bir gün, gel bakalım direksiyon setiyle oyun oyna, işte titreşim şöyle güzel böyle güzel derken gittim ve denedim. Ordan çıkıp eve gittiğimde anneme (Teh SPONSOR) direksiyon seti alalım diye yalvarmaya başlamıştım bile Sonra canım annem her zamanki gibi ısrarlarıma dayanamadı ve MOMO olmasa da Logitech Formula Force EX direksiyon setimi aldı. Ve o direksiyon setini bilgisayar masasına bağlayarak ilk kokpitimi kurmuş oldum
O zamanlar GTR vardı simülasyon olarak ve onda biraz biraz yarış çizgisi mantığını kapmaya başlamıştım. Çok keyif alıyordum. Bu arada tabi aç gözlü insanoğlu olduğumuz için aklımın bir köşesi MOMO setinde kalmıştı Aradan biraz zaman geçti, o aralar sanırım Codemasters'ın Grid oyunu çıkmıştı, Adana'nın çöl sıcağında driftte yardırırken nasıl oldu hatırlamıyorum ama direksiyon setini kırdım Sonra tabi yine canım anneciğim üzüntüme dayanamadı veee bana MOMO setini aldı. Nasıl mutlu olmuştum anlatamam, sonunda o ilk denediğim hayallerimdeki sete sahip olmuştum.
Sonrasında MOMO ile yardırmaya devam ettim kendi çapımda. Sanırım lise3'teydim, Race07 oyununun demosu çıkmıştı ve online desteği vardı. WTCC BMW aracıyla Brands Hatch pisti kullanabiliyorduk. Biraz korkarak (niye korkuyorsam, o zamanlar da bi online oyun oynama korkusu vardı bende) daldım demoya ve ilk yarışımı yaptım. Ulan o nasıl yarıştı öyle! Arkamdaki herifle dip dibe gittik ve kalp atışlarımı resmen boğazımda hissettim yarış boyunca. SOnra o yarıştan sonra dedim ki, oğlum Efkan bu iş böyle yapılmalı. Ordan bir online yarışlara merak başladı. Sonra Gran Turismo 5 çıkışını beklemeye başladım.
Bir şekilde anneciğimi tekrar kandırıp bir PS3 aldırdım, çünkü o zamanlar gördüğüm bildiğim en iyi simülasyon GT gibi duruyordu. Aldım GT Prologue'u daldım GT alemine. Baktım artık Logitech MOMO yetmemeye başladı, GT5 çıkacak 900 derecelik direksiyon lazım, doğum günüm yaklaşıyor, dedim Efkan aklını kullan. O zamanlarki kız arkadaşıma (hehhe) Vatan'daki kampanyadan faydalandırıp DFGT setimi aldırdım Sağolsun
Sonrasında GT5 çıktı, tabi bende büyük hayal kırıklığı. Trailer'lara bakıyorum oyun cam gibi, önümdeki oyuna bakıyorum tırtık dolu. Trailer'lardan nasıl gaza geldiysem, oyunu açar açmaz GT500 aracı alıp LeMans pistinde yağmurlu hava açtım SOnra tabi görüntü çamur ve ben şok bir biçimde kaldık. Neyse sonra alıştım bu duruma, dedim yapacak bişe yok devam et.
GT5'te epey bir yardırdım, sonra nasıl oldu hatırlamıyorum ama donanımhaber'den düzenlediğimiz turnuvalara katılmaya başladım. Bekir abi ve Oğuz ile tanışmam burda oldu. Epey bir ayrdırdık oralarda, çok keyifli turnuvalar yaptık. O dönemlerden bir fotoğrafı aşağıya ekliyorum.
O zamanlar şampiyonuz tabi, şimdiki gibi alyanlarla uğraşmıyoruz :p Arkada da o zamanlar kullandığım müthiş kokpitim görünüyor biraz.
Bu dönem bi ara Bursa'ya Bekir abinin yanına geldim ve 40inç tv'de Logitech G27 ile GT5'i denedim. Ulan dedim ben boşa yaşıyormuşum, bu ne muhteşem bişe! Hemen araştırmalara başladım veee bir G25 almaya karar verdim(G27 çok istedim ama paramız yetmedi XD). Metal pedallarla tanıştım, çok mutluydum. O şekilde GT5'te yardırmaya devam ettim. Sonra GT5'ten yine çok sevdiğim bi abim, Volkan abi bana bir playseat şasesi yolladı. Ben onu nasıl kullanacağımı bilemedim o dönem, koltuk yoktu çünkü, niyeyse bir koltuk da ayarlayamadım, öyle epey bir süre yattı o şase bir kenarda.
Bir süre sonra GT5 artık sıkıcı gelmeye başladı, farklı heyecanlar aradım. Youtube'da gezerken iRacing gördüm, bu ne lan dedim grafikleri ne kadar kötü falan. Ama baktım millet çok övüyor. İçimde de bir merak kaldı yani (boşuna dememişler insanın başına ne gelirse ya meraktan ya, neyse ), bi bakayım bakalım torrent'i falan var mı dedim ve nasıl olduysa bir offline versiyonunu buldum. Yükledim ve açtım Road America'da Radical aracını, piste çıktı ve o da ne, BU G25 BENİM GT5'TE YARDIRDIĞIM G25 Mİ?!?! Bu nasıl bir force feedback. Şok olmuştum. O an GT5'ten soğumaya başladım iyice.
Tesadüfen o aralar da Hüsnü abi bana forumdan mesaj attı, işte iRacing diye bişe var gel falan diye. Gel de beni referans yaz 10 dolar gelsin falan XD Dedim tamam abi deneyeyim. Sonra işte öğrenci kredi kartımı kullanarak (hey gidi öğrencilik hey) 3 aylık üyeliğimi aldım. Hemen Legendary TK ile tanıştım, (Tekrar tüm yardımların için teşekkürler abi )ve iRacing'e başlamış oldum. Tabi hemen Bekir abiyi de çektim bu işin içine (onun referans mail parasını da ben almıştım galiba XD) ve başladık MX5'te yardırmaya veee gittikçe klassları yükseltmeye.
Yaw kokpitleri yazacaktım konular nerelere geldi. En iyisi yukarıya 'DİKKAT, AŞAĞIDAKİ YAZI UZUN!' tarzı bişe yazayım.
iRacing'e geldik tabi, hemen Fanatec diye bi markanın varlığını öğrendim. Baktım loadcell pedal falan var , dedim bunu almalıyım. Alayım da frenleri kilitlemeyeyim. (Korvet ile yardırıyordum o zamanlar ve frenleri kilitleyim kızakladığım çok zaman oluyordu) Aldım bir CSP set ve G25 pedallarını attım bi kenara. Dünya varmış dedim. Artık fren kontrolü çok daha iyi, yarışlar daha stabil olmaya başladı. Bir süre daha böyle yardırdık.
Sonra bir baktık Fanatec CSR Elite diye bir set çıkaracak, rengi de turuncu. Ben zaten rengini gördüm aşık oldum alete(turuncuyu sevdiğim doğrudur). Aaaa sonra bir baktık Teh Legendary TK beta tester olcak. Aaaa sonra bi baktım anlaşmışız ve direksiyon bana gelmiş (Valla hakkın büyük Elegan abi, tekrar teşekkür ederim) Bİr baktım CSR Elite ile yardırıyorum, ama bu nasıl bir hissiyat değişikliği. G25teki dişli hissiyatından kurtulup kendimi kayışın pürüzsüzlüğüne bıraktım! Bu arada dedim artık adam gibi bi kokit yapalım, koskoca Elite'i PC masasına bağlamışım. Hemen kenarda yatan playseat şasesini mıncıklamaya başladım. Gittim sokaktan tahta buldum, boya aldım, tahta kesmek için elektrikli testere gibi bişe aldım ve başladım tahta kesmeye. Bir tane de ofis koltuğum vardı, onu da bir şekilde şaseye bağladım(tam bağlayamamışım, bir keresinde yarışta koltuk arkaya doğru gitti ve düştüm XD) boyadım ettim ve ortaya aşağıdaki kokpit V2 çıktı:
Çok da sevmiştim valla bunu, ama az önce bahsettiğim dayanıklılık sorunları nedeniyle farklı bir çözüm bulmam gerekti. Napsam napsam dedim düşündüm taşındım ve kafamda bir tasarım yaptım (tahtadan tabi ki, tahta zaten temel elementlerden biri, ateş, su, toprak, hava ve tahta). Gittim yine ordan burdan tahta topladım, başladım kesmeye biçmeye. Sonuç olarak beni çok memnun eden şu tasarım ortaya çıktı:
Bu da yardırıyor gibi çek pampa XD:
Sonuç müthişti, oturma pozisyonu çok rahattı. Gayet stabildi ve görüntüsü de çok hoşuma gidiyordu. Epey bir süre bununla devam ettim.
Ve tabi ki bu aralar aklıma 3lü ekran fikirleri de girmeye başlamıştı. Teh Holy SPONSOR ile yapılan görüşmeler sonucunda 3lü ekrana da geçişimi yaptım:
Efkan durmak bilmiyordu. 3lü ekranın İMÖRŞIN'ınından doymamıştı ve daha fazlasını istiyordu. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken gözüme hayvani loadcell'li(zamanında öyleydi) CST'ler takıldı. Ulan çok güzel pedaldı ama çok da pahalıydı. Nasıl yapsak nasıl etsek, acaba yapmaya çalışsak yapabilir miyiz derkeeenn Hüsnü abinin bozuk bir CSP sahibi olduğunu öğrendim. Tabi öğrenince boş durmadım ve yapıştım ve başarılı bir şekilde o bozuk seti elde ettim (Teşekkürler Hüsnü abi ). Sonra gerekli siparişleri verdim(60kg loadcell, potansiyometre, board vs vs). Gidip demircide birkaç parça kestirdim ve pedalı toplamaya başladım. Sonuç olarak ortaya gayet memnun bir şekilde kullandığım şu pedal seti çıktı:
(buna bulaşma nedenim o aralar şu DFGT'yi alan sevgilimden ayrılıp boşluğa düşmüş olmam olabilir XD)
Bir de SPONSOR çekimli bir video ekleyeyim:
https://www.youtube.com/watch?v=2i6QtWT-nlo
Burdan her zaman her şekilde yanımda olan ve bana destek veren biricik anneciğime de selamlarımı yollamak istiyorum. (niye burdan yolladıysam, yan odada oturuyor şu an) Yalnız burda CSP'de çok sevdiğim fren titreşimi de bu pedala entegre etmiştim. Çok efsane olmuştu
Bu aralar bir de T500 satın aldım. O işe de nasıl girdik hatırlamıyorum tam. Tek hatırladığım Hüsnü abinin 'yanlışlıkla' T500 siparişi vermesiydi (Telefonda konuşuyorduk ve Hüsnü abi Almanca Amazon'dan sanırım kargo ücretini öğrenmeye çalışıyordu ve bunu T500'ü sepete ekleyip ileri diyerek yaptı XD) BUraya da T500'lü kokpit fotosu atıyorum:
Nedense bu T500'ü sevemedim. Yarı kayış yarı dişli yapısından sanırım. Kısa bir süre kullanıp CSR Elite'e döndüm.
Adana'da bu kombo ile devam ettim ve sonrasında Bursa'ya taşındık. Bursa'ya taşınırken de pedal ve direksiyon dışında herşeyi sattım. (kafama ....yim)
Bursa'ya geldiğimde iş aradım ama askerlik olmadığı için bulamadım. İş bulsam yapacağım ilk iş kokpit kurmak olacaktı ama olmadı. Bu dönemde iRacing'e epey bir ara verdim. Sonra baktım iş güç vermiyorlar, en iyisi askere gitmek dedim ve gittim.
Askerlik sırasında eldeki Honda Civic'i satıp kokpit kurma fikri kafama kazındı.
Araba zaten çok masraf çıkarıyordu ve bana pek bi faydası yoktu. Bu kadar uzun süre ayrı kaldığım yarışlara da 'hızlı' geri dönüş biletim olabilirdi. Ve öyle de oldu. Askerdeyken araba satıldı ve ben başladım araştırmalara. Askerde de kazancı olduğum ve sürekli yatış modunda olduğum için sürekli aklıma fikirler geliyordu, sürekli araştırıyordum.
En sonunda şimdiki DSD pedal + OSW kombinasyonuna karar verdim ve askerdeyken siparişi verdim. Geldiğimde PC kasasının parçaları ve OSW hazırdı. Pedalın gelmesi 1 ayı bulmuştu.
Yine kokpit yapma işine giriştim. Yaptığım ölümcül bir hata sonucu çelik raf profilleri alıp kokpiti kurdum.
Bu kokpit de fena olmadı aslında. Ama stabilite sorunları var. Orasından burasında gıcırtı gelmeye başladı, geçenlerde pedalı tutan profillerden biri yırtıldı vs. Bu nedenle yeniden bir kokpit tasarlama işine giriştim. Bu sefer alüminyum sigma profiller kullanacağım. Bir kaç tane de lazer kesim parça ile hem sağlam hem de estetik birşey ortaya çıkarmaya çalışıyorum. Modeli de aşağıya ekliyorum.
Haftaya büyük ihtimalle başlamış olurum bu işe. Buna da Sparco'nun R100 modeli koltuğu düşünüyorum
Şimdilik kokpit maceralarım bunlar. Tabi bunun daha direksiyon paneli var, arduino projeleri var, Simvibe projesi var, hidrolik projesi var, sequential ve paddle shifter projeleri var, var oğlu var. Hepsini yavaş yavaş bu konu altında toplayıp sizinle paylaşmak istiyorum.
Umarım gece gece yazasım gelen bu uzunca yazıdan sıkılmamışsınızdır. Okuyan okumayan herkese teşekkür ederim
Öncelikle herkese selamlar,
Belki TeamSpeak'e çok katılamıyorum ama her zaman takipteyim Bu aralar yeni bir sigma profil kokpit tasarımı üzerinde çalışıyorum(muhtemelen yarın çizdiğim modeli verip yapımını başlatacağım), evde modelleme yaparken şimdiye kadar kullandığım kokpitleri düşünüp bir derleme yapasım geldi.
Şimdiye kadar cidden çok fazla sayılabilecek kadar direksiyon seti ve kokpit kombinasyonu kullandım. Bu işlere ilk olarak GTR ile başlamıştım. O zamanlar lise 1. sınıftayım sanırım, bir arkadaşımın abisi Logitech MOMO ve GTR oyununu almış. Ben de o aralar Need for Speed falan takılıyorum Arkadaşım beni evine çağırdı bir gün, gel bakalım direksiyon setiyle oyun oyna, işte titreşim şöyle güzel böyle güzel derken gittim ve denedim. Ordan çıkıp eve gittiğimde anneme (Teh SPONSOR) direksiyon seti alalım diye yalvarmaya başlamıştım bile Sonra canım annem her zamanki gibi ısrarlarıma dayanamadı ve MOMO olmasa da Logitech Formula Force EX direksiyon setimi aldı. Ve o direksiyon setini bilgisayar masasına bağlayarak ilk kokpitimi kurmuş oldum
O zamanlar GTR vardı simülasyon olarak ve onda biraz biraz yarış çizgisi mantığını kapmaya başlamıştım. Çok keyif alıyordum. Bu arada tabi aç gözlü insanoğlu olduğumuz için aklımın bir köşesi MOMO setinde kalmıştı Aradan biraz zaman geçti, o aralar sanırım Codemasters'ın Grid oyunu çıkmıştı, Adana'nın çöl sıcağında driftte yardırırken nasıl oldu hatırlamıyorum ama direksiyon setini kırdım Sonra tabi yine canım anneciğim üzüntüme dayanamadı veee bana MOMO setini aldı. Nasıl mutlu olmuştum anlatamam, sonunda o ilk denediğim hayallerimdeki sete sahip olmuştum.
Sonrasında MOMO ile yardırmaya devam ettim kendi çapımda. Sanırım lise3'teydim, Race07 oyununun demosu çıkmıştı ve online desteği vardı. WTCC BMW aracıyla Brands Hatch pisti kullanabiliyorduk. Biraz korkarak (niye korkuyorsam, o zamanlar da bi online oyun oynama korkusu vardı bende) daldım demoya ve ilk yarışımı yaptım. Ulan o nasıl yarıştı öyle! Arkamdaki herifle dip dibe gittik ve kalp atışlarımı resmen boğazımda hissettim yarış boyunca. SOnra o yarıştan sonra dedim ki, oğlum Efkan bu iş böyle yapılmalı. Ordan bir online yarışlara merak başladı. Sonra Gran Turismo 5 çıkışını beklemeye başladım.
Bir şekilde anneciğimi tekrar kandırıp bir PS3 aldırdım, çünkü o zamanlar gördüğüm bildiğim en iyi simülasyon GT gibi duruyordu. Aldım GT Prologue'u daldım GT alemine. Baktım artık Logitech MOMO yetmemeye başladı, GT5 çıkacak 900 derecelik direksiyon lazım, doğum günüm yaklaşıyor, dedim Efkan aklını kullan. O zamanlarki kız arkadaşıma (hehhe) Vatan'daki kampanyadan faydalandırıp DFGT setimi aldırdım Sağolsun
Sonrasında GT5 çıktı, tabi bende büyük hayal kırıklığı. Trailer'lara bakıyorum oyun cam gibi, önümdeki oyuna bakıyorum tırtık dolu. Trailer'lardan nasıl gaza geldiysem, oyunu açar açmaz GT500 aracı alıp LeMans pistinde yağmurlu hava açtım SOnra tabi görüntü çamur ve ben şok bir biçimde kaldık. Neyse sonra alıştım bu duruma, dedim yapacak bişe yok devam et.
GT5'te epey bir yardırdım, sonra nasıl oldu hatırlamıyorum ama donanımhaber'den düzenlediğimiz turnuvalara katılmaya başladım. Bekir abi ve Oğuz ile tanışmam burda oldu. Epey bir ayrdırdık oralarda, çok keyifli turnuvalar yaptık. O dönemlerden bir fotoğrafı aşağıya ekliyorum.
O zamanlar şampiyonuz tabi, şimdiki gibi alyanlarla uğraşmıyoruz :p Arkada da o zamanlar kullandığım müthiş kokpitim görünüyor biraz.
Bu dönem bi ara Bursa'ya Bekir abinin yanına geldim ve 40inç tv'de Logitech G27 ile GT5'i denedim. Ulan dedim ben boşa yaşıyormuşum, bu ne muhteşem bişe! Hemen araştırmalara başladım veee bir G25 almaya karar verdim(G27 çok istedim ama paramız yetmedi XD). Metal pedallarla tanıştım, çok mutluydum. O şekilde GT5'te yardırmaya devam ettim. Sonra GT5'ten yine çok sevdiğim bi abim, Volkan abi bana bir playseat şasesi yolladı. Ben onu nasıl kullanacağımı bilemedim o dönem, koltuk yoktu çünkü, niyeyse bir koltuk da ayarlayamadım, öyle epey bir süre yattı o şase bir kenarda.
Bir süre sonra GT5 artık sıkıcı gelmeye başladı, farklı heyecanlar aradım. Youtube'da gezerken iRacing gördüm, bu ne lan dedim grafikleri ne kadar kötü falan. Ama baktım millet çok övüyor. İçimde de bir merak kaldı yani (boşuna dememişler insanın başına ne gelirse ya meraktan ya, neyse ), bi bakayım bakalım torrent'i falan var mı dedim ve nasıl olduysa bir offline versiyonunu buldum. Yükledim ve açtım Road America'da Radical aracını, piste çıktı ve o da ne, BU G25 BENİM GT5'TE YARDIRDIĞIM G25 Mİ?!?! Bu nasıl bir force feedback. Şok olmuştum. O an GT5'ten soğumaya başladım iyice.
Tesadüfen o aralar da Hüsnü abi bana forumdan mesaj attı, işte iRacing diye bişe var gel falan diye. Gel de beni referans yaz 10 dolar gelsin falan XD Dedim tamam abi deneyeyim. Sonra işte öğrenci kredi kartımı kullanarak (hey gidi öğrencilik hey) 3 aylık üyeliğimi aldım. Hemen Legendary TK ile tanıştım, (Tekrar tüm yardımların için teşekkürler abi )ve iRacing'e başlamış oldum. Tabi hemen Bekir abiyi de çektim bu işin içine (onun referans mail parasını da ben almıştım galiba XD) ve başladık MX5'te yardırmaya veee gittikçe klassları yükseltmeye.
Yaw kokpitleri yazacaktım konular nerelere geldi. En iyisi yukarıya 'DİKKAT, AŞAĞIDAKİ YAZI UZUN!' tarzı bişe yazayım.
iRacing'e geldik tabi, hemen Fanatec diye bi markanın varlığını öğrendim. Baktım loadcell pedal falan var , dedim bunu almalıyım. Alayım da frenleri kilitlemeyeyim. (Korvet ile yardırıyordum o zamanlar ve frenleri kilitleyim kızakladığım çok zaman oluyordu) Aldım bir CSP set ve G25 pedallarını attım bi kenara. Dünya varmış dedim. Artık fren kontrolü çok daha iyi, yarışlar daha stabil olmaya başladı. Bir süre daha böyle yardırdık.
Sonra bir baktık Fanatec CSR Elite diye bir set çıkaracak, rengi de turuncu. Ben zaten rengini gördüm aşık oldum alete(turuncuyu sevdiğim doğrudur). Aaaa sonra bir baktık Teh Legendary TK beta tester olcak. Aaaa sonra bi baktım anlaşmışız ve direksiyon bana gelmiş (Valla hakkın büyük Elegan abi, tekrar teşekkür ederim) Bİr baktım CSR Elite ile yardırıyorum, ama bu nasıl bir hissiyat değişikliği. G25teki dişli hissiyatından kurtulup kendimi kayışın pürüzsüzlüğüne bıraktım! Bu arada dedim artık adam gibi bi kokit yapalım, koskoca Elite'i PC masasına bağlamışım. Hemen kenarda yatan playseat şasesini mıncıklamaya başladım. Gittim sokaktan tahta buldum, boya aldım, tahta kesmek için elektrikli testere gibi bişe aldım ve başladım tahta kesmeye. Bir tane de ofis koltuğum vardı, onu da bir şekilde şaseye bağladım(tam bağlayamamışım, bir keresinde yarışta koltuk arkaya doğru gitti ve düştüm XD) boyadım ettim ve ortaya aşağıdaki kokpit V2 çıktı:
Çok da sevmiştim valla bunu, ama az önce bahsettiğim dayanıklılık sorunları nedeniyle farklı bir çözüm bulmam gerekti. Napsam napsam dedim düşündüm taşındım ve kafamda bir tasarım yaptım (tahtadan tabi ki, tahta zaten temel elementlerden biri, ateş, su, toprak, hava ve tahta). Gittim yine ordan burdan tahta topladım, başladım kesmeye biçmeye. Sonuç olarak beni çok memnun eden şu tasarım ortaya çıktı:
Bu da yardırıyor gibi çek pampa XD:
Sonuç müthişti, oturma pozisyonu çok rahattı. Gayet stabildi ve görüntüsü de çok hoşuma gidiyordu. Epey bir süre bununla devam ettim.
Ve tabi ki bu aralar aklıma 3lü ekran fikirleri de girmeye başlamıştı. Teh Holy SPONSOR ile yapılan görüşmeler sonucunda 3lü ekrana da geçişimi yaptım:
Efkan durmak bilmiyordu. 3lü ekranın İMÖRŞIN'ınından doymamıştı ve daha fazlasını istiyordu. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken gözüme hayvani loadcell'li(zamanında öyleydi) CST'ler takıldı. Ulan çok güzel pedaldı ama çok da pahalıydı. Nasıl yapsak nasıl etsek, acaba yapmaya çalışsak yapabilir miyiz derkeeenn Hüsnü abinin bozuk bir CSP sahibi olduğunu öğrendim. Tabi öğrenince boş durmadım ve yapıştım ve başarılı bir şekilde o bozuk seti elde ettim (Teşekkürler Hüsnü abi ). Sonra gerekli siparişleri verdim(60kg loadcell, potansiyometre, board vs vs). Gidip demircide birkaç parça kestirdim ve pedalı toplamaya başladım. Sonuç olarak ortaya gayet memnun bir şekilde kullandığım şu pedal seti çıktı:
(buna bulaşma nedenim o aralar şu DFGT'yi alan sevgilimden ayrılıp boşluğa düşmüş olmam olabilir XD)
Bir de SPONSOR çekimli bir video ekleyeyim:
https://www.youtube.com/watch?v=2i6QtWT-nlo
Burdan her zaman her şekilde yanımda olan ve bana destek veren biricik anneciğime de selamlarımı yollamak istiyorum. (niye burdan yolladıysam, yan odada oturuyor şu an) Yalnız burda CSP'de çok sevdiğim fren titreşimi de bu pedala entegre etmiştim. Çok efsane olmuştu
Bu aralar bir de T500 satın aldım. O işe de nasıl girdik hatırlamıyorum tam. Tek hatırladığım Hüsnü abinin 'yanlışlıkla' T500 siparişi vermesiydi (Telefonda konuşuyorduk ve Hüsnü abi Almanca Amazon'dan sanırım kargo ücretini öğrenmeye çalışıyordu ve bunu T500'ü sepete ekleyip ileri diyerek yaptı XD) BUraya da T500'lü kokpit fotosu atıyorum:
Nedense bu T500'ü sevemedim. Yarı kayış yarı dişli yapısından sanırım. Kısa bir süre kullanıp CSR Elite'e döndüm.
Adana'da bu kombo ile devam ettim ve sonrasında Bursa'ya taşındık. Bursa'ya taşınırken de pedal ve direksiyon dışında herşeyi sattım. (kafama ....yim)
Bursa'ya geldiğimde iş aradım ama askerlik olmadığı için bulamadım. İş bulsam yapacağım ilk iş kokpit kurmak olacaktı ama olmadı. Bu dönemde iRacing'e epey bir ara verdim. Sonra baktım iş güç vermiyorlar, en iyisi askere gitmek dedim ve gittim.
Askerlik sırasında eldeki Honda Civic'i satıp kokpit kurma fikri kafama kazındı.
Araba zaten çok masraf çıkarıyordu ve bana pek bi faydası yoktu. Bu kadar uzun süre ayrı kaldığım yarışlara da 'hızlı' geri dönüş biletim olabilirdi. Ve öyle de oldu. Askerdeyken araba satıldı ve ben başladım araştırmalara. Askerde de kazancı olduğum ve sürekli yatış modunda olduğum için sürekli aklıma fikirler geliyordu, sürekli araştırıyordum.
En sonunda şimdiki DSD pedal + OSW kombinasyonuna karar verdim ve askerdeyken siparişi verdim. Geldiğimde PC kasasının parçaları ve OSW hazırdı. Pedalın gelmesi 1 ayı bulmuştu.
Yine kokpit yapma işine giriştim. Yaptığım ölümcül bir hata sonucu çelik raf profilleri alıp kokpiti kurdum.
Bu kokpit de fena olmadı aslında. Ama stabilite sorunları var. Orasından burasında gıcırtı gelmeye başladı, geçenlerde pedalı tutan profillerden biri yırtıldı vs. Bu nedenle yeniden bir kokpit tasarlama işine giriştim. Bu sefer alüminyum sigma profiller kullanacağım. Bir kaç tane de lazer kesim parça ile hem sağlam hem de estetik birşey ortaya çıkarmaya çalışıyorum. Modeli de aşağıya ekliyorum.
Haftaya büyük ihtimalle başlamış olurum bu işe. Buna da Sparco'nun R100 modeli koltuğu düşünüyorum
Şimdilik kokpit maceralarım bunlar. Tabi bunun daha direksiyon paneli var, arduino projeleri var, Simvibe projesi var, hidrolik projesi var, sequential ve paddle shifter projeleri var, var oğlu var. Hepsini yavaş yavaş bu konu altında toplayıp sizinle paylaşmak istiyorum.
Umarım gece gece yazasım gelen bu uzunca yazıdan sıkılmamışsınızdır. Okuyan okumayan herkese teşekkür ederim
EfkanBirkiye- Posts : 25
Join date : 10/08/15
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Efkan ellerine sağlık kardeşim. Valla GT dönemi sonrası yaşadıklarını hatırlıyorum . Sizin turnuvalarınızı da takip ediyordum. Güzel bir ekip kurmuştunuz.
Ulaaa CSW yi verdiğimde kız arkadaşın yokmuydu senin. Yapıştım falan . O dönem iyi yırtmışım demekki
Postu da biraz düzenledim . Resimler gözüksün
Ulaaa CSW yi verdiğimde kız arkadaşın yokmuydu senin. Yapıştım falan . O dönem iyi yırtmışım demekki
Postu da biraz düzenledim . Resimler gözüksün
Husnu- Posts : 712
Join date : 29/07/15
Age : 40
Location : İstanbul
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Efkan maşallah valla döktürmüşsün ..
Bursada metal işin düşerse ulaş hallederiz her türlü imkan var yardımcı olurum seve seve
atölyemizde var pedal yapıyoruz bizde bildiğin gibi bi uğra engin fikirlerin ile belki farklı birşey çıkartırız ortaya karışık üstünde çalışarak
Bursada metal işin düşerse ulaş hallederiz her türlü imkan var yardımcı olurum seve seve
atölyemizde var pedal yapıyoruz bizde bildiğin gibi bi uğra engin fikirlerin ile belki farklı birşey çıkartırız ortaya karışık üstünde çalışarak
Volkitolki- Posts : 110
Join date : 20/08/15
Age : 39
Location : Bursa
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Efkan harbiden döktürmüşsün. Ellerine sağlık.
Burada model paylaşımları yapıyorsunuz. https://sketchfab.com/ adlı siteyi inceleyin.
Eğer tasarımlarınızın koplayanması ile ilgili bir kaygınız yoksa 3 boyutlu modelleri buradan da gösterebilirsiniz.
Biz bazı sandalye modellerimizi buraya koyduk. Oldukça işe yarıyor. (örnek sayfamız: http://www.cenan.com/detail/107/pupa-9.html )
Burada model paylaşımları yapıyorsunuz. https://sketchfab.com/ adlı siteyi inceleyin.
Eğer tasarımlarınızın koplayanması ile ilgili bir kaygınız yoksa 3 boyutlu modelleri buradan da gösterebilirsiniz.
Biz bazı sandalye modellerimizi buraya koyduk. Oldukça işe yarıyor. (örnek sayfamız: http://www.cenan.com/detail/107/pupa-9.html )
erolkoroglu- Posts : 136
Join date : 31/07/15
Age : 47
Location : istanbul / Türkiye
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Cok guzel paylasim Efkan,
Resmen cocuklugunu yasamis oldum, hani bazen elimde buyudu bak simdi koca adam olmusta OSW ile suruyor diye dusunuyorum, he he
(Resimlerinde hafif bir duzenlemede ben gectim)
Volkan,
AST Logo feci parliyor
Erol,
Sketchfab paylasimin 10 numara, oraya giren kolay kolay cikmaz yaw...cok eglenceli ve enteresan bir yer
Resmen cocuklugunu yasamis oldum, hani bazen elimde buyudu bak simdi koca adam olmusta OSW ile suruyor diye dusunuyorum, he he
(Resimlerinde hafif bir duzenlemede ben gectim)
Volkan,
AST Logo feci parliyor
Erol,
Sketchfab paylasimin 10 numara, oraya giren kolay kolay cikmaz yaw...cok eglenceli ve enteresan bir yer
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Selam
Epey zaman olmuş yaw, ama parçaları anca alabildim. Kokpiti topladım sonunda:
Oturma pozisyonu çok güzel oldu. Fren kontrolümü arttırdı bu pozisyon, ayrıca direksiyonu daha rahat tutabiliyorum, daha yüksek ffb kullanabiliyorum. Ayrıca bu Sparco R100 ok rahat bir koltukmuş. Benim önceki Palio koltuğuna göre daha az terletiyor ve belimi çok güzel sarıyor. Çok memnun kaldım
Şimdilik bu durumda ama daha eklemeler olacak yavaş yavaş. Şimdilik yapmam gereken en önemli şey şu kabloları bir düzene sokmak gibi duruyor
Epey zaman olmuş yaw, ama parçaları anca alabildim. Kokpiti topladım sonunda:
Oturma pozisyonu çok güzel oldu. Fren kontrolümü arttırdı bu pozisyon, ayrıca direksiyonu daha rahat tutabiliyorum, daha yüksek ffb kullanabiliyorum. Ayrıca bu Sparco R100 ok rahat bir koltukmuş. Benim önceki Palio koltuğuna göre daha az terletiyor ve belimi çok güzel sarıyor. Çok memnun kaldım
Şimdilik bu durumda ama daha eklemeler olacak yavaş yavaş. Şimdilik yapmam gereken en önemli şey şu kabloları bir düzene sokmak gibi duruyor
EfkanBirkiye- Posts : 25
Join date : 10/08/15
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
On numara oldu kardeşim. Güle güle kullan
Husnu- Posts : 712
Join date : 29/07/15
Age : 40
Location : İstanbul
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Eyvallah abi sağolasın
EfkanBirkiye- Posts : 25
Join date : 10/08/15
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Ellerine sağlık Efkan, çok güzel olmuş.
Ben de gaza geldim şu sıralar tasarlamaya çalışıyorum. Ölçüler ile ilgili yardımına ihtiyacım olacak.
Ben de gaza geldim şu sıralar tasarlamaya çalışıyorum. Ölçüler ile ilgili yardımına ihtiyacım olacak.
erolkoroglu- Posts : 136
Join date : 31/07/15
Age : 47
Location : istanbul / Türkiye
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
10/10'luk olmus Efkan, iyi gunlerde olsun. Koltugun pozisyonunu hafif yukariya dogru tutman yeni bir kavram katti benim dusuncemdeki sistemim icin...rahat oldugunuda yazmissin, paylasimlar icin tesekkurler.
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Teşekkürler Erol abi ve Elegan abi. Ölçüler konusunda yardımcı olurum tabi ki
Elegan abi valla bu şekilde oturunca cidden çok rahat oluyor. Bir de frene basınca belim tam olarak koltuktan 90 derecelik bir destek alıyor o yüzden daha rahat frenaj yapabiliyorum. Ayrıca önceden biraz belim ağrıyordu yarışlarda vs, ama şimdi hiçbir sıkıntı yok
Elegan abi valla bu şekilde oturunca cidden çok rahat oluyor. Bir de frene basınca belim tam olarak koltuktan 90 derecelik bir destek alıyor o yüzden daha rahat frenaj yapabiliyorum. Ayrıca önceden biraz belim ağrıyordu yarışlarda vs, ama şimdi hiçbir sıkıntı yok
EfkanBirkiye- Posts : 25
Join date : 10/08/15
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Ayriyetten metal ve siyah renkli profilleri kullanmanda göze hitap ediyor. Koltugun ayari konusunda cok mantikli bir yaklasim, sadece ileri geri degil - yukari asagida ayarlanabilmesi dedigin gibi cok daha rahat ve stabil bir oturma pozisyonu tutturmada yarari olur
Geri: My Sim Cockpit(s) and more :D
Efkan şahane bir yazı olmuş, emeğine sağlık.
Son zamanlarda sürekli kokpit kursam mı yoksa ucuza bir çalışma masası alıp idare mi etsem diye kararsız kalıyordum, pc kurmaya bir ton para harcayacağım için de en son vazgeçmiştim.
Senin hikayeyi okuduktan sonra tekrar karar değiştirdim Senin önceden yaşadığın giriş aşamasını yeni yaşıyorum, geçtiğin evrelere bakıp, sonunda olacağı bu deyip, aradaki evrelerle bütçem yettiği kadar uğraşmamak daha mantıklı geldi şimdi.
Bir de ilginç bir rastlantı; aynen senin gibi bende Bursa'ya gelip, geldiğim yerdeki arabamı satarak bütçemi oluşturuyorum
Biraz çizim bakınayım bari, tavsiye edeceğin kaynak var mı? Biraz ipucu verirsen sevinirim.
Son zamanlarda sürekli kokpit kursam mı yoksa ucuza bir çalışma masası alıp idare mi etsem diye kararsız kalıyordum, pc kurmaya bir ton para harcayacağım için de en son vazgeçmiştim.
Senin hikayeyi okuduktan sonra tekrar karar değiştirdim Senin önceden yaşadığın giriş aşamasını yeni yaşıyorum, geçtiğin evrelere bakıp, sonunda olacağı bu deyip, aradaki evrelerle bütçem yettiği kadar uğraşmamak daha mantıklı geldi şimdi.
Bir de ilginç bir rastlantı; aynen senin gibi bende Bursa'ya gelip, geldiğim yerdeki arabamı satarak bütçemi oluşturuyorum
Biraz çizim bakınayım bari, tavsiye edeceğin kaynak var mı? Biraz ipucu verirsen sevinirim.
Oguz Durak- Posts : 2
Join date : 11/10/16
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz